خدارا شکر می کنم که بعضی کتاب ها را می خرم
بعضی کتاب هایی که خریدم را می خوانم
بعضی کتاب هایی که خواندم را می فهمم
و بعضی از آنچه فهمیده ام راعمل می کنم
و دائم تلاش می کنم تا بیشتر بخرم،بیشتر بخوانم، بیشتر بفهمم و بیشتر عمل کنم.
لطفا كارهاي عملي خود را حداكثر در تا روز امتحان (سرجلسه) بصورت سی دی به بنده تحويل دهيد.
ولی کار عملی "ایجاد وبلاگ آموزشی" را تا تاریخ 94.9.25 باید انجام بدهید.
امتحان عملی پاورپوینت در روز 94.9.18
امتحان عملی اصول عکاسی در روز 94.9.25
انجام خواهد شد.
با عرض سلام و خدا قوت
جناب آقای دکتر بنده داری مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم، همچنین به عنوان هنرآموز رشته کامپیوتر در آموزش و پرورش مشغول به کار هستم. میخواستم بدونم میتونم برا دکتری رشته تکنولوژی آموزشی رو امتحان بدم؟
دید اساتید گروه در مورد اشخاصی که رشته مقطع ارشد اونها تکنولوژی آموزشی نیست چطوره؟
با تشکر فراوان از شما
ارادتمند شما
--------------...................-----------------......................---------------------........................
پاسخ:
با
سلام
خدمت دانشجوی عزیز
همچنین با تشکر فراوان از لطف حضرت عالی
در زمینه سوالی که پرسیده بودید باید عرض کنم که رشته تکنولوژی آموزشی بخصوص در مقطع دکترا با دروسی همچون؛ طراحی و تولید نرم افزارهای چندرسانه ای، طراحی و تولید شیبه سازی ها و بازهای آموزشی، طراحی و تولید وب های آموزشی و آموزشهای مجازی و امثالهم درگیر هست.
از اینرو با توجه به این نوع مباحث و مهارتها و قابلیتهایی که در یک دانشجوی ارشد رشته کامپیوتر (بخصوص در زمینه برنامه نویسی) می تواند وجود داشته باشد، می شود امیدوار بود که آن فرد کمک شایانی در این عرصه به رشته تکنولوژی آموزشی بکند، ولی این مهارتها به تنهایی کافی نیست.
طبیعتا این فرد قبل از حضور در مصاحبه دکترا، باید دانش و مهارتهای لازم رشته ما (مخصوصا در طراحی آموزشی) را کسب کرده باشد و مقالاتی در این مورد هم ارائه نماید. در این صورت قطعا نظر مثبت اساتید مصاحبه کننده دکترا را به خود جلب خواهد کرد.
همچنان که دانشجویانی از رشته شما و سایر رشته ها قبول شدند.
به امید موفقیتتان
با تشکر
طرح درس و اجزاي آن چيست؟
چگونه در طول یک سال تحصیلی، میتوانیم مديريت زمان و برنامهريزي درسي دقیقی داشته باشیم؟ به عبارتی چگونه ميتوان طرح درس دقیقی را تنظيم كرد؟ چه زمانی بايد اقدام به نوشتن طرح درس كرد؟
برخی از مدرسان از مهارتهای لازم برای تدریس برخوردار نیستند و برخي از آنها تدريس را فعاليتي كاملاّ خلاق و هنر ميدانند و برخي ديگر به خاطر تجربه چندین سالهای که در تدریس دارند، حاضر به نوشتن طرح نیستند و به روشهاي سنتي تدريس عادت كرده و با آن روشها انس گرفتهاند.
هر كدام از اين گروه مدرسان به نحوي نميتوانند تدريس اثربخش داشته باشند. شايد بتوان با اجراي يك دستورالعمل، اجراي برنامه تجويز شده با مراحل مشخص و يا با داشتن طرحي براي اجرا، حداقل چارچوبي براي فعاليت تدريس داشت. اين چارچوب كمك ميكند كه حتي مدرس کمتجربه نيز با پيگيري گامهاي مشخص بتواند يك تدريس مؤثر اجرا كند.
اين عمل نقطه شروعي است براي مدرسانی كه كم تجربهاند و يا با روشهاي نوين تدريس آشنايي ندارند. بنابراين يك دستورالعمل، الگو و يا چارچوب تكيهگاهي براي مدرسان است كه تدريس را با روشهاي نوين شروع كنند، با فعاليتها و مراحل تدريس آشنا شوند و بدين ترتيب با اين روند، مهارتهاي تدريس آنها روز به روز رشد پيدا كند.
مطالب پیشرو، به بررسی فعاليتهاي پيش از جلسه تدريس، اختصاص يافته است.
ادامه مطلب
دانشجویان گرامی
امیدوارم روزهای خوشی در انتظار همتون باشه
دوست دارم امرزو شمارو با یکی از نرم افزارهای کاربردی تکنولوژی آموزشی آشنا کنم.
CAPTIVATE
شما می توانند با کلیک بر روی آدرس زیر، کتاب درسی آموزش نرم افزار چندرسانه ای Adobe Captivate 6 را دانلود کنید.
http://kurdbsw.ir/files/T/T.pdf
امیدوارم نهایت استفاده را از آن ببرید.
نسخه جدید نرم افزار ساخت برنامه های آموزشی، Adobe Captivate 6 را دانلود کنید:
در ادامه با راهنمای نصب و فعال سازی Adobe Captivate 6 آشنا می شوید.
ادامه مطلب
دانشجویان گرامی
به کار گیری وبلاگ ها برای آموزش به دلایل زیر توصیه می گردد:
استفاده از آن برای کاربران با مهارت کم رایانه ای راحت است.
در هر زمان و مکانی فقط با اتصال به اینترنت به آسانی در دسترس قرار می گیرد.
قابلیت به روز رسانی سریع دارد.
محدودیت زمانی برای کاربران ندارد.
قابلیت سازماندهی محتوا بر اساس موضوع یا زمان را دارد.
مهارت نوشتن یادگیرندگان را افزایش می دهد.
کاربر وبلاگ حق مالکیت دارد.
یادگیرندگان را به مشارکت و بحث کلاسی تشویق می کند.
فضایی برای بیان دیدگاه های دانش آموزان خجالتی که در کلاس نظرات را بیان نمی کنند ایجاد می کند
یادگیرنده با افراد و متخصصان خارج از کلاس که با موضوع در ارتباطند، ارتباط برقرار می کند.
موجب اطلاع یادگیرندگان از پیشرفت و فعالیت یکدیگر می شود (سایت دانشنامه تکنولوژی آموزشی ،2010، به نقل از وبلاگ دکتر مهدوی نسب).

همچنین اگر مدرس یا معلمی از وبلاگ به عنوان هدایت تحصیلی دانش آموزان و آموزش خود بکار گیرد باعث میشود که اولا مطالب کلاسی برای یادگیرندگان مرور شود و ثانیا تفاوت های فردی لحاظ شود. بدین معنی افراد ضعیفتر از کلاس عقب نمی مانند و افراد قوی تر نیز با راهنمای خوب استاد در وبلاگ گامهای رو به جلو خواهند داشت. ثالثا وقت کلاس به سوالهای تکراری نمیگذرد. رابعا، کسانی که در جلسه غایب بودن از مباحث عقب نمی مانند و موقع حضور این افراد در کلاس بعد از جلسه غبتشان وقت کلاس به آموزش و قانع کردن آنها صرف نمی شود.
وبلاگی که مشاهده می کنید با این رویکرد طراحی و ارائه می شود.
با توجه به ارزشهای وبلاگ آموزشی اگر معلم، استاد و یا دانشجو و ... هستید می توانید با کلیک بر روی آدرسهای زیر، با طریقه؛ ساخت، طراحی و کار با وبلاگ بصورت حرفه ای، آشنا شوید.
http://bloging.ir/cat/blogging/blogfa/
http://www.beheshtjonob.blogfa.com/post-7.aspx
http://pichak.net/blogcod/web/
برای دیدن و ذخیره فیلم آموزشی "فیلمنامه نویسی فیلم کوتاه" به لینک زیر رجوع کنید.
http://hw6.asset.aparat.com/aparat-video/372d843c01c8549746663018a299340d1297702__41166.mp4
برای دیدن و ذخیره فیلم آموزشی "فیلمنامه نویسی فیلم بلند" به لینک زیر رجوع کنید.
مقدمات فیلمنامه نویسی:
http://hw7.asset.aparat.com/aparat-video/9512cb5ba474dfcf45523098bcbde63b333400__50853.mp4
تمرین اول فیلمنامه نویسی:
http://hw5.asset.aparat.com/aparat-video/e9148beefddc19a824b4f43ea83a17d8520981__20961.mp4
دانشجویان گرامی، با توجه به تحلیل و ارزیابی وضعیت شما (آموزشی و انگیزشی)، در صورت تمایل تکالیف درسی زیر(بجای تکالیف اشاره شده در طرح درس و کلاس)، پیشنهاد می شود:
1. ارائه دروس با تولید پاورپوینت آن (بصورت کنفرانس گروهی)= 2.5نمره.
2. ترسیم چارت آموزشی برای یک موضوع درسی از رشته خود= 1 نمره
3. گرفتن عکس استاندارد (3 عدد) (بصورت انفرادی) = 2 نمره.
4. طراحی وبلاگ آموزشی (بصورت انفرادی) = 2.5 نمره.
5. نوشتن طرح درس برای موضوع تدریس کارورزی خود= 2 نمره.
